התחנה המרכזית בעיר נבנתה כבר לפני 55 שנה, והשנים ניכרות בה. לכלוך בכל מקום ותשתיות שבורות המסכנות את התושבים ואת העובדים הפכו לחלק מהנוף. החברות המתפעלות, העירייה ומשרד התחבורה יודעים שהקמת תחנה חדשה היא הכרח – אך זורקים את האשמה מאחד לשני.
למרות ההבטחות וההדמיות, כלום לא באמת מתקדם עם התחנה המרכזית באשקלון.
המקום, שמהווה את הפנים של אשקלון, מוזנח, מסריח, רעוע ומסוכן. כל ראש עיר מבטיח טיפול מקיף ושיפוץ יסודי, אך בפועל אף אחד לא עושה דבר. חבר מועצת העיר לשעבר, יורם שפר, עבד רבות על פרויקט התחנה, למרות שאינו בתפקידו כנציג ציבור, עדיין מאוד מרגיז אותו לראות כיצד כלום לא מתקדם ואיך זה לא מפריע לאיש, "תחנה מרכזית-סיכומים לחוד ומעשים לחוד." אמר שפר והוסיף, "אוזלת יד משוועת של נצבא בעלת התחנה ואגד כשוכרים, והאחראים הראשיים משרד התחבורה שאינם יכולים להפעיל כל סמכות הן לתחזוקה נאותה והן לבנייה מחודשת.
היו סיכומים ברורים למבנה התחנה, אופייה ומהותה ונצבא שחזרו בהם חדשות לבקרים. אפילו תקציב לשיפוץ זמני סוכם וגם כאן חזרו בהם. בקשה לאישור עקרוני רשמי שנתבקשתי ממנכ"ל אישרתי בוועדת משנה לתכנון ובנייה, היה סיכום לגבי קידום היתר והקמת מסוף חלופי כדי להקים את התחנה-שוב משכו ידם ונסוגו. במקביל כדי לפנות את החניון שאגד התייחסה בעבר פתרתי והקציתי שטח שאושר על ידי משרד התחבורה ואגד כחניון מתאים באזור תעשייה דרומית. לפתע אגד חזר בו מהסיכום. כל ההתנהלות הזו החלה מולי בשנת 2014! הצעד הבא שהיה בתוכנית שלי היה לפעול בכל הכח מול כל הגופים, בהתניות שהמקום הוא בלתי נסבל והמבנה הופך להיות מסוכן. אני חושב שהרשות חייבת לפעול במלוא העוצמה בפרט שמקדמים הסכם גג ולקבל התחייבות לאלתר בהקמת תחנה חדשה."

השבוע פורסם באתר החדשות של וואי נט תחקיר מקיף על התחנה ועל הסכנה בה בשל שחיקתה, התמונות בכתבה מדברות בעד עצמן. ברק חדריאן, פעיל ציבור שעוקב אחר מצב התחנה המרכזית אמר השבוע: "אשקלון הולכת וגדלה בקצב מהיר כשנכון להיום, 160 אלף תושבים מקבלים שירות של תחבורה ציבורית מתחנה מרכזית רעועה שנמצאת בהזנחה פושעת. במהלך קמפיין הבחירות נאמר שהתחנה הולכת להיסגר ויבנו חלופית.

בינתיים עברה יותר משנה, המבנה ממשיך להתפורר ועיר שהולכת לגדול ל-300 אלף תושבים מקבלת שירות בתחנה מרכזית של עולם שלישי. התושבים אמרו זאת במפורש ומגיע להם לקבל שירות של תחבורה ציבורית מתקדמת. שירות נעים, מזמין ומותאם לשנת 2020 ולא תחנה משנות ה-60 שהותאמה לעיר קטנה וצעירה. לציבור מגיע תחנה מקורת ונעימה שהנוסעים לא חשופים למפגעי מזג אוויר, לזיהום אוויר ולכלוך בכל מקום. המענה הזה הוא חשוב ומשפיע על התפתחותה של העיר ועל בחירתם של תושבים לעבור משימוש ברכב לאלטרנטיבות אחרות. התחבורה הציבורית בעיר משרתת רק את מי שלא יכול להחזיק רכב. כך לצערי יוצרים פערים חברתיים במקום לצמצם אותם".